Gadebørn

Jagten på et næsehorn

I lørdags tog vi afsted mod Sauraha, som er byen der ligger lige ved Chitwan National Park. Vi tog en lokal bus, som er klart den billigste måde at rejse på hernede og også den mest interessante 😉 Vi ser tit proppede busser med geder og mennesker på taget. I vores bus var der ingen geder med, men kun et par kyllinger 🙂
I Sauraha fandt vi hurtigt et hotel og fik det til en virkelig god pris, da det er lavsæson i øjeblikket.
Søndagen stod på udflugter. Vi lagde tidligt ud med en kanotur på floden hvor vi så krokodiller og en masse fugle, det viste sig at vores ene guide var lidt af en ornitolog og blev noget så begejstret hver gang der fløj en fugl forbi, så jeg fik mange forklaringer og flere historier om de forskellige arter – forstod dog meget lidt, da det hele forgik på nepalesisk.
Efter kanoen tog vi med vores guider på jungle-walk, hvor vi gik all-in på at spotte dyr. Det siges at der er parken findes tigre, bjørne, næsehorn og elefanter. Vi fik først 2 gode råd til hvordan man overlever vilde dyr i junglen – løb i zigzag eller klatre op i et  højt træ, og derefter gik vi i junglen. Lige pludselig mener vores ene guide, at have spottet et næsehorn og i gang går jagten. Vi måtte spurte efter guiden og da min fod hænger fast i noget plante falder jeg lige så lang jeg er midt i junglen. Meget elegant. Op igen og videre, da jeg indhenter de andre ser jeg Trine prøve at hoppe over et hul hvilket resulterer i at hun falder. Men det ender med at vi får set det meget eftertragtede næsehorn, omend vi er en smule forpustede, forslået og en smule beskidte;) De andre dyr var ikke i nærheden dog fik vi set masser af dådyr og vilde høns, som nepalsere åbenbart tror vi synes er enormt spændende, men hvad skal man også bruge en tiger til når man kan se en vaskeægte høne 😀
Dagen efter stod i elefantenstegn og vi lagde ud med at se et Breeding center, hvor vi så babyelefanter 😀 Bagefter tog vi ud for at bade med elefanter, hvilket var det sjoveste. Elefanten brugte snablen til at sprøjte vand på os og der kan virkelig være meget vand i sådan en snabel. Da vi skal af elefanten lægger den sig ned og Trine panikker og skubber mig af dyret og klamrer sig derefter selv til elefanten. Det måtte virkelig have set komisk ud. Især for de kinesiske turister der stod og filmede os.  Vi endte dagen med en tur på elefantryg gennem junglen, men her så vi ingen dyr. Kun sommefugle og biller.
Søndag tog vi så bussen tilbage til Bharatpur, men da der ikke var nogen pladser endte vi med at sidde på taget – undskyld mor  😉

DSC05464Efter elefantbadning med pigerne fra skolenDSC05376Det famøse næsehornDSC05392