Siden sidst

Vi sagde farvel til vores værtsfamilie torsdag i sidste uge og rejste videre mod Pokhara. Onsdag aften havde vi inviteret dem ud og spise som afskedsgave og da vi ville rigtig gerne have taget et familiebillede så vi lige vores snit til det efter maden. Udenfor restauranten stod en tandløs vagt, meget meget sød mand, men han havde vidst aldrig haft et kamera i hånden før, så han svingede rundt med det hver gang han trykkede på knappen. Det resulterede selvfølgelig i et mega grineflip fra min og Trines side 😀 Dagen efter skulle vi så med bussen mod Pokhara og vores værtsfar havde bestilt bussen til at hente os på adressen. Luksus! Lige inden bussen kommer får vi lige...

På tur

Den sidste uge har budt på flere oplevelser. Vi valgte bl.a. at tage turen til Lumbini, selvom vores søde værtsfamilie sagde at det var alt for besværgeligt. Og besværgeligt var det. Det tog 3 forskellige busser og 5 timer at når dertil, men frem kom vi 🙂 Lumbini er kendt for at være Buddhas fødested, så det skal man jo næsten se når man er i nærheden 😉 Selve seværdighederne, som foruden stedet hvor Buddha var født og opvokset, inkluderer også en masse templer, klostre og en evigheds flamme. Det hele ligger inde i en meget smuk park og man betaler sølle 12kr for indgang. Parken er utrolig fredfyldt og man ser ofte munke gå rundt 🙂 Desværre var Lumbini...

Dal Bhat Dal Bhat Dal Baht

Tænkte jeg lige vil præsentere jer for det meget famøse Dal Baht, som er det vi stort set lever af her i Nepal – foruden snickers selvfølgelig 😉 Dal er en slags suppe lavet af linser og Bhat er ris, så Dal Bhat er linser og ris. Det får vi 2 gange om dagen, frokost og aften.  Dertil hører så oftest en slags karry med forskellige grøntsager og enkelte gange med kylling 🙂 I starten spiste vi frokost ca. 9.30, men det har vi fået rykket til ca. 11 nu 🙂 Morgenmad består af en kop kaffe og nogle kiks, ristet toastbrød hvis vi er heldige og 2 gange har vi fået en donut 😀 Maden smager godt, nogen gange...

Jagten på et næsehorn

I lørdags tog vi afsted mod Sauraha, som er byen der ligger lige ved Chitwan National Park. Vi tog en lokal bus, som er klart den billigste måde at rejse på hernede og også den mest interessante 😉 Vi ser tit proppede busser med geder og mennesker på taget. I vores bus var der ingen geder med, men kun et par kyllinger 🙂 I Sauraha fandt vi hurtigt et hotel og fik det til en virkelig god pris, da det er lavsæson i øjeblikket. Søndagen stod på udflugter. Vi lagde tidligt ud med en kanotur på floden hvor vi så krokodiller og en masse fugle, det viste sig at vores ene guide var lidt af en ornitolog og blev noget...

Gadebørn

Endnu en uge er gået her i dejlige varme Nepal. Seriøst, vi smelter snart væk. På hospitalet er vi stadig mest på operationsgangen, her kender lægerne os efterhånden og er søde til at fortælle og forklare. Vi har bl.a. set et kejsersnit, hvilket var helt vildt 😀 og noget vi havde håbet på, men ikke troede ville ske. Så vi føler os meget heldige 🙂 I tirsdags gik vi en laaang tur efter arbejde og endte nede ved Nayrani floden, vi satte os og kiggede ned på nogle børn der vaskede tøj på stenene. De vinkede til os og til sidst så kom de løbende op og satte sig ved os. Den ældste pige kan snakke lidt engelsk, som i...